Autor Tema: Brava 1.8 16v - problem sa grijanjem motora  (Posjeta: 2615 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

saki

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Brava 1.8 16v - problem sa grijanjem motora
« : 23 Kolovoz 2009, 22:38:18 »
pozdrav.imam veliki problem.na pola puta do herceg novog auto mi je poceo dizati temperaturu toliko da sam morao stati i ugasiti auto.sreca u nesreci je bila sto se tu nalazio neki majstor.voda u posudi je kljucala i on mi je ozracio sistem na ventilima na hladnjaku i to je kao bilo to.i stvarno sam nastavio voziti i poslije stotinak kilometara na uzbrdici ponovo ista stvar.sad ja uradim isto i ozracim i opet ok.dosao sam u herceg novi i pravac kod majstora i on konstatova da mi je otisao dihtung glave i da na njemu propusta vazduh u sistem i da se stvara vakum i zato moram ozracivati sistem hladjenja.ima li kakvih iskustava sa ovakvim problem posto mislim da bi majstor mogao pogrijesiti na moju stetu,a i taj kvar nebi  dao da mi radi neprovjeren majstor nego bi se dovukao do kuce pa bi tu radio auto.da napomenem da mi auto nije prokuvao.Pomoc

Offline tipo 1.7d

  • Trade Count: (0)
  • Uvaženi forumaš
  • Postova: 3.614
  • Spol: Muški
  • Auto: RIP tipo 1.7D AR 146 1.6 box
  • Lokacija: D. Lapac
Odg: brava 1.8 16v problem sa grijanjem motora
« Reply #1 : 24 Kolovoz 2009, 01:13:17 »
99% ti je otišao dihtung glave i kompresija se nabija u sistem hlađenja

Offline Max Abarth

  • Trade Count: (0)
  • Uvaženi forumaš
  • Postova: 5.508
  • Spol: Muški
  • Auto: Stilo 2.4 20V Abarth LPG
  • Lokacija: Zadar
Odg: brava 1.8 16v problem sa grijanjem motora
« Reply #2 : 24 Kolovoz 2009, 01:29:53 »
sam dihtung glave nije problem zamjeniti

odšarafiš, očistiš, staviš novi dihtung, zašarafiš

no kod šarafanja nazad je caka da se to radi kilo ključem, oređenom kilažom i određenim postupkom

znači mora netko tko zna

saki

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: brava 1.8 16v problem sa grijanjem motora
« Reply #3 : 24 Kolovoz 2009, 11:18:59 »
evo sada sam dosao od drugog majstora i on je konstatovao da mi je otisao termostat.on tvrdi da nije dihtung jer meni nefali vode i da je otisao dihtung falilo bi mi vode u sistemu.sve su prilike da cu ja morati ovako voziti do kuce oko 45o kilometara i ozracivati uz put jer eto dva majstora dvije konstatacije kvara.i da mjerio sam jutros ulje na normali,vode u hladnjaku koliko treba.

Offline Max Abarth

  • Trade Count: (0)
  • Uvaženi forumaš
  • Postova: 5.508
  • Spol: Muški
  • Auto: Stilo 2.4 20V Abarth LPG
  • Lokacija: Zadar
Odg: brava 1.8 16v problem sa grijanjem motora
« Reply #4 : 24 Kolovoz 2009, 12:43:33 »
aj da ti pokušam objasniti

kako češ sam provjeriti u čemu je problem

kad ti je motor skroz hladan upališ ga i pustiš da radi

kod termostata jedno crijevo vodi u kiler
dok se motor zagrijava to crijevo kod kilera mora biti hladno

jer termostat otvara negdje na 90 stupnjeva (više manje kako na kojem autu)

ako nakon nekoga vremena osjetiš da se je crijevo počelo grijati znači da se termostat otvorio de da propušta cirkulaciju kroz kiler
ako se ne otvori i temperatura u motoru postaje sve veća, a kiler je hladan znači da je ostao zatvoren, ne radi

obrnuta je stvar kad ostane otvoren, kiler se zagrijava istovremeno sa motorom, termostat zaglavi u otvorenom položaju
po ljeti nije frka, ali zi9mi je jer ne može zagrijati kabinu

nadalje,

ako ustanoviš po gore navedenom da termostat radi ispravno te da otvara i pušta cirkulaciju vode u kiler
čekaš da se upali ventilator na kileru

to jest da ga termoprekidač na njemu upali ( negdje na 110 stupnjeva, opet više manje ovisno o motoru )

ako se ventilator nakon nekoga vremena pali znači da ti je termoprekidač na kileru uredu

što se tiče dihtunga glave

ne mora značiti da ako nevalaj mora gubiti vodu
več ti je gore napisano
kompresija iz cilindara probija u cirkulaciju vode stvarajuči pritisak


zato ga i moraš ozračivati

znači ne probija ti voda u cilindre več obrnuto

neka me neko ispravi u vezi dihtunga ako sam neš krivo napisao

Offline tipo 1.7d

  • Trade Count: (0)
  • Uvaženi forumaš
  • Postova: 3.614
  • Spol: Muški
  • Auto: RIP tipo 1.7D AR 146 1.6 box
  • Lokacija: D. Lapac
Odg: brava 1.8 16v problem sa grijanjem motora
« Reply #5 : 24 Kolovoz 2009, 12:54:46 »
u biti je tako što se tiće probijenog dihtunga, ako je tek počeo probijati kad auto stoji neće puštati vodu u cilindar( možda malo ali neprimjetno), jedino u vožnji, pogotovo pod opterečenjem nabija kompresiju u sistem hleđenja, dolazi do slabijeg hlađenja zbog "zraka"u sistemu, višak ispušta preko čepa ekspanzione posude van a sa tim zrakom preko čepa izlazi i nešto rashladne tekučine, kad izađe previše rashladne tekučine dolazi do zakuhavanja

što se tiće termostata iz iskustva znam da na talijanskim automobilima kad je termostat neispravan u 95% slučajeva otvara ranije a ne kasnije

na slijedeći naćin ćeš provjeriti da li je probio dohtung glave:
napuni ekspanzionu posudu skorom do vrha, ostavi ju otvorenu, ugri motor i daj mu gas do blokade i vidi hoće li u posudu dolaziti mjehurići zraka, ako dolaze mjehurići otišao je dihtung

Offline tipo 1.7d

  • Trade Count: (0)
  • Uvaženi forumaš
  • Postova: 3.614
  • Spol: Muški
  • Auto: RIP tipo 1.7D AR 146 1.6 box
  • Lokacija: D. Lapac
Odg: brava 1.8 16v problem sa grijanjem motora
« Reply #6 : 24 Kolovoz 2009, 12:56:12 »
EDIT: kad dođe do blokade pusti gas i onda pogledaj ima li mjehurića

saki

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: brava 1.8 16v problem sa grijanjem motora
« Reply #7 : 24 Kolovoz 2009, 19:15:17 »
kao prvo da vam se mnogo zahvalim na savjetima i trudu.ispobao sam savjet u vezi termostata i crijevo se grije sto znaci da je termostat ok.dalje probao sam i savjet za dihtung i pojavljuju mi se mjehurici kad dam gas sto znaci da je definitivno otisao dihtung glave.znaci problem mi je samo na velikoj uzbrdici ventilator se upali ali nemoze da ohladi auto i tada ja moram stati da ozracim sistem.e sada jos samo jedno pitanje.kada skinem dzek za termodavaca odmah mi se upali ventilator,ali se i upali i lampica na instrument tabli ona spricaljka,dali se moze sta vise povariti ako pustim da mi taj ventilator non stop radi?dali dobivam sta sa tim posto moram preci stvarno mnogo kilometara do kuce oko 45o kilometara i hoce li moj ljubimac izdrzati do kuce.jos jednom hvala veliko na pomoci

Offline tipo 1.7d

  • Trade Count: (0)
  • Uvaženi forumaš
  • Postova: 3.614
  • Spol: Muški
  • Auto: RIP tipo 1.7D AR 146 1.6 box
  • Lokacija: D. Lapac
Odg: brava 1.8 16v problem sa grijanjem motora
« Reply #8 : 24 Kolovoz 2009, 19:40:51 »
ostavi ventilator kako je i u gepek karnistere vode, pazi na temparaturu i nemoj ga forsirati, da ne bi dihtung toliko probio da pusti vodu u ulje

Offline Max Abarth

  • Trade Count: (0)
  • Uvaženi forumaš
  • Postova: 5.508
  • Spol: Muški
  • Auto: Stilo 2.4 20V Abarth LPG
  • Lokacija: Zadar
Odg: brava 1.8 16v problem sa grijanjem motora
« Reply #9 : 24 Kolovoz 2009, 20:13:48 »
i postoji ti mogučnost da s vremenom rikne ventilator ako non stop radi

trebao bi sanirati taj dihtung glave što prije jer će ti prouzrokovati kad tad veču štetu

Offline tipo 1.7d

  • Trade Count: (0)
  • Uvaženi forumaš
  • Postova: 3.614
  • Spol: Muški
  • Auto: RIP tipo 1.7D AR 146 1.6 box
  • Lokacija: D. Lapac
Odg: brava 1.8 16v problem sa grijanjem motora
« Reply #10 : 24 Kolovoz 2009, 21:45:03 »
postoji mogučnost da se odlomi komad dihtunga i ošteti cilindar

saki

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: brava 1.8 16v problem sa grijanjem motora
« Reply #11 : 24 Kolovoz 2009, 23:07:07 »
nije problem popravka cim dodjem kuci bice popravljeno vec mi je problem samo kako se dovuci do kuce bez vecih posljedica

Offline FileFixer

  • Trade Count: (0)
  • Uvaženi forumaš
  • Postova: 4.593
  • Spol: Muški
  • Powered by Linux
  • Auto: Fiat Tipo USA`83 GT SS.VIP M3, Volvo S40 T4
  • Lokacija: Zagreb, Sesvete
Odg: brava 1.8 16v problem sa grijanjem motora
« Reply #12 : 25 Kolovoz 2009, 00:12:17 »
Ako ti se stvara vakum u sistemu, tj. nestaje voda, a ne napuhuje crijeva, baci oko na pumpu vode. Kada ti nestane vode u sistemu i kad ugasiš auto i onda otvoriš čep od posude vode, tada bi voda trebala prokuhati i izlaziti na posudu bez obzira ima li vode u njoj ili nema. To ti je siguran znak da je pumpa vode.
Dok je motor vruč, to se ne može primjetiti, ali kad je hladan trebalo bi pogledati ispod auta da se vidi ima li koja kap. Kad je motor vruč, ne vidi se iz razloga jer se materijal širi na toplini i bolje brtvi, a i ono šta iscuri usput ispari na vručim djelovima motora.
Ovo je moje mišljenje ako se radi o vakumu (podtlaku), a ne o napuhavanju crijeva (tlaku).

                                        E=mC^2 +/-3dB

saki

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: brava 1.8 16v problem sa grijanjem motora
« Reply #13 : 28 Kolovoz 2009, 15:24:02 »
Uspio sam da se bukvalno dovucem do kuce.stajao sam i ozracivao motor sigurmo pedesetak puta,ali je moj ljubimac izdrzao i svaka mu cast na tome.e sada nasao sam dihtung proizvodjac je elring njemacka,da li da uzmem taj ili kojeg proizvodjaca mi vi preporucujete

Offline tipo 1.7d

  • Trade Count: (0)
  • Uvaženi forumaš
  • Postova: 3.614
  • Spol: Muški
  • Auto: RIP tipo 1.7D AR 146 1.6 box
  • Lokacija: D. Lapac
Odg: brava 1.8 16v problem sa grijanjem motora
« Reply #14 : 28 Kolovoz 2009, 15:42:51 »
ja sam stavljao elrigove na par mašina i nije bilo problema, ka već skidaš glavu obradi ventile