Autor Tema: Par pitanja vezanih za uno  (Posjeta: 2902 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline donJebe

  • Trade Count: (0)
  • Mlađi forumaš
  • Postova: 119
  • Spol: Muški
  • Auto: Punto mk II b 1.2 8V
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Par pitanja vezanih za uno
« Reply #15 : 11 Srpanj 2010, 12:42:25 »
Ima li netko tko je 100% siguran za tu lampicu.

Offline donJebe

  • Trade Count: (0)
  • Mlađi forumaš
  • Postova: 119
  • Spol: Muški
  • Auto: Punto mk II b 1.2 8V
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Par pitanja vezanih za uno
« Reply #16 : 12 Srpanj 2010, 16:28:27 »
Evo danas sam drugi put tankao.S obzirom da ne mogu pisati o tome na temi"Potrošnja Uno" tu ću spomenuti da je dakle za 1.0 iz 99.g. s 100000km na leđima potrošnja iznosila okruglih 7.5 litara.Riječ je o kratkim relacijama u Zagrebu,ali pola je odvaljeno u ranim jutarnjim satima kada nema ni psa na centri,a druga polovica oko podneva.Većinom je riječ o vožnjuama od 3,4 km.I jdena put do Slocenije i natrag gdje sam izmjerio i najveću brzinu(postignutu u četvrtom stupnju) od oko 150km/h.
Imam dva pitanjca za znalce.Na motoru mio nedostaje crijevo koje povezuje kučište filtera zraka i grane auspuha(mjesta gdje počinje iči od motora).Motor radi mirno i ne zatrčava se,a auto nema nikakvih vibracija dok radi u praznom hodu.Da li je neophodno imati tu cijev i da li njen nedostatak utječa ne ispravnost grijanja kabine jer istog nema(sad me to ne zabrinjava) i drugo pitanje:prilikom punjenja rezervoara na benzinskoj postaji morao sam bar 15 puta započinjati postupak iz početka.To mi se nije do sada dogodilo niti na jednom autu.Jednostavno pištolj odmah prekida točenje.I tako ja dalje cukam i malo lakše stiščem dok ga ne dobijem na neku foru.To se ponavlja već drugi put,a izgleda da će nažalost postati praksi.Tip koji radi na benzinskoj tvrdi mi da zrak uđe u spremnik(valjda kada stavim pištolj) i da je to razlog mukama.Da li je neko imao sličnih tegoba?
 

Kozmos

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Par pitanja vezanih za uno
« Reply #17 : 12 Srpanj 2010, 20:27:10 »
ne kuzim bas o kojem crijevu pises, je mislis na onu tanju cijev sto ide od mjesta spoja iberlaufa sa kućištem filtera pa do podnožja konstrukcije koja drži injektor?
ako je ta cijev, onda se samo pobrini da začepiš te otvore, ako nije, onda sam te ja krivo skužio, a ako je ta na koju ja mislim onda ti ne bi terbalo imati veze sa grijanjem kabine.
to sa punjenjem ti može biti da ne namjestiš pištolj kako treba, optimalno bi ti bilo zakrenuti ga prema zadnjoj klupi dok toćiš, ako ti i tada izbacuje onda ti je možda začepljena odušna cijev rezervara... ili kako god već da se zove. drugo mi niš ne pada na pamet. zrak ti je svejedno u rezervaru kako god okreneš, bitno je da ima gdje izaći upravo preko te odušne cijevčice.

edit:

mogao bih ti ja potvrditi za tu lampicu, ali bi trebao skidatu tablu i staviti staru, a trenutno nemam vremena za to, pa kad mi zavrse ispiti nakon 22-23 bi mogao uhvatiti vremena pa isprobati jer se ne sjećam da li mi se palila ili ne.

FiatUnoFire60

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Par pitanja vezanih za uno
« Reply #18 : 12 Srpanj 2010, 20:33:03 »
Govori o crijevu za zimski režim rada, ono prenosi toplinu sa grane ispuha u usis.

Offline donJebe

  • Trade Count: (0)
  • Mlađi forumaš
  • Postova: 119
  • Spol: Muški
  • Auto: Punto mk II b 1.2 8V
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Par pitanja vezanih za uno
« Reply #19 : 13 Srpanj 2010, 13:07:48 »
Da mislim da je ta.Nema je pa i ne znam kako je izgledala,ali mislim da je to ona koja izgleda kao da je rađena od aluminijske folije,a ne od crne gume.Prijašnji gazda veli da ju je maknuop jer je skroz istrunula i da motor radi mirnije bez nje.Ide od plastičnog kučišta filtera zraka(s donje strane)pa prema dolje prema grani ausopuha.Znači ima veze s grijanjem.
A što je s tom cjevčicom za odušak od rezervoara.Da li sam mogu provjeriti njenu propusnost tj.gdje se nalazi?I nemoj stavljati staru ploču da bi mi rekao da li se pali lampica od temperature vode.Puno posla.Valjda će netko već javit tko ima takav uno.Pa nisam jedini...

FiatUnoFire60

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Par pitanja vezanih za uno
« Reply #20 : 13 Srpanj 2010, 22:49:58 »
Imaš za kupit tu alu cijev pa ju izrežeš po volji, odnosno koliko ti treba, 40-ak kn.

Sendi

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Par pitanja vezanih za uno
« Reply #21 : 14 Srpanj 2010, 01:32:06 »
Vozio sam 5 godina poljskog Una iz 2001 pa krenimo redom:

 - Zrak iz bočnih otvora jako puše samo kada zatvoriš srednje otvore, inače slabo - i kroz njih uvijek puše, neovisno o kontrolama na konzoli
 - Grijanje ne radi ako ti fali tekućine u rashladnom sustavu - nadam se da je kod tebe samo to. Inče boljka mu je ventilator u kabini kojeg je prilično komplicirano promijeniti. Moraš skidati cijelu tablu.
 - Kod promjene ulja sam uvijek kupovao 4 l i nešto malo mi ostane.
 - Rezervar je oko 35 l sa rezervom oko 5 l, kod točenja goriva moraš ručku za utakanje okrenuti malo u stranu lijevo ili desno jer ako stoji ravno sigurnosni poklopac (koji se vidi i izvana) se ne otvori do kraja i prekida kao da je rezervar pun  - nikada nemoj prepunjavati rezervar nakon što se ručka za utakanje sama iskopča kod punog rezervara jer će se napuniti gorivom i cijev a ono onda procuri.
 - Lampica temperature vode (u dijelu na kojem bi trebala biti kazaljka) se meni NIJE palila kod kontakta.
 - Narebranu aluminijsku cijev za ispušnu granu bi se trebalo moći nabaviti u svakoj trgovini autodijelova, - ona služi  kod hladnog starta da motor prije postigne radnu temperaturu što je osobito važno zimi.



Kvarovi koje sam iskusio u 5 g. (uz redovite servise, naravno)
 - neispravan regler (diode) na alternatoru i to na način da ne pali aku lampicu na kontrolnoj ploči a slabije puni akmulator, kad su mi zamijenili regler majstor je prejako stegnuo remen alternatora pa je nakon 6 mj srunio ležaj na alternatoru;
 - ventilator u kabini krepao - ugradio novi;
 - Konektori za sijalicu na prednjim svjetlima se raspali od topline, pogotovo jer su svjetla po starom zakonu morala biti stalno upaljena, iz istog razloga je počeo štucati prekidač svjetala kod volana.
 - grijač zadnjeg stakla ne radi jer su uništeni kontakti na samom staklu - nisam popravljao;
 - zapekla sajla ručne kočnice na dijelu kod zadnjeg mosta gdje se dijeli na dvije strane (jedan zadnji točak stalno pomalo koči) - riješio sa malo WD-40;
 - pukla mandžeta na poluosovini
 - brtva poklopca ventila pušta ulje koliko god ju puta promijenio (ja sam svoju 4 puta mijenjao i svaki put smo probali nešto drugo ali ona opet procuri);
- jednom promijenio zadnji lonac i jednom mi pukao auspuh na izlazu iz katalizatora;

Inače mene je dobro služio i sigurno ga ne bih mijenjao da mi se nije obitelj povećala pa sam trebao veći auto.



Offline donJebe

  • Trade Count: (0)
  • Mlađi forumaš
  • Postova: 119
  • Spol: Muški
  • Auto: Punto mk II b 1.2 8V
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Par pitanja vezanih za uno
« Reply #22 : 14 Srpanj 2010, 12:25:23 »
Hvala na odgovorima.Mislim da grijanje neću slagat prije jeseni.Prvo ću krenut od aluminijske cijevi pa nadalje.Ne znam na koji ventilator misliš kada kažeš da zbog njega treba raskopat cijelu ploču.Meni radi ventilator koji upuhuje zrak izvana u kabinu.Kad smo već kod mlaznica za zrak sama podjela smjera puhanja pomoću šipkica mi je malo čudna.Kod većine auta koje sam vozio kada stavim puhanje na noge on gotovo zatvori sve otvore(većim dijelom).Kod mog una primjetim puhanje na noge,ali na središnje rupe i dalje isto puše.Tek zatvaranjem središnjih otvora puše jako na šajbu i noge.Ovi bočni su mi samo za ukras.Primjetio sam jedino da puše jače na njih s povećanjem brzine tj.mislim da na njih ne djeluje ventilator.Ove druge probleme za sada nemam.Motor je suh kao barut,radi ravnomjerno i u biti držim se onog da je najbolje ništa ne dirati dok dobro radi.Pali fenomenalno nez imalo verglanja.Istina da vani nije -30 i da nije dizelaš,ali stvarno veslo upali.
Probat ću zakrenut pištolj u stranu kod idućeg tankanja.Navodno remen ako pukne ne može napravit štetu pa se ne žurim sa zamjenom.A i neuspješno tražim nekog lokalnog majstora.Neko je preporučio negdje majstora u Heninzelovoj,ali ne mogu više naletiti na taj tekst.

Sendi

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Par pitanja vezanih za uno
« Reply #23 : 14 Srpanj 2010, 23:46:26 »


Mislim da grijanje neću slagat prije jeseni.
Samo prvo provjeri količinu rashladne tekućine (antifriza) u motoru jer kad ga fali onda ne radi grijanje.

Meni radi ventilator koji upuhuje zrak izvana u kabinu.
Da, na taj ventilator mislim

Kad smo već kod mlaznica za zrak sama podjela smjera puhanja pomoću šipkica mi je malo čudna.Kod većine auta koje sam vozio kada stavim puhanje na noge on gotovo zatvori sve otvore(većim dijelom).Kod mog una primjetim puhanje na noge,ali na središnje rupe i dalje isto puše.Tek zatvaranjem središnjih otvora puše jako na šajbu i noge.Ovi bočni su mi samo za ukras.Primjetio sam jedino da puše jače na njih s povećanjem brzine tj.mislim da na njih ne djeluje ventilator.

Kod Una kroz srednje otvore uvijek puše zrak  izvana preko ventilatora neovisno o položaju gumba za izbor smjera zraka. Ja sam ih po zimi držao zatvorene jer uvijek kroz njih puše hladno. Samo na šajbu i noge puše toplo.


Pali fenomenalno nez imalo verglanja.Istina da vani nije -30 i da nije dizelaš,ali stvarno veslo upali.
Meni je i sa skoro totalno uništenim akumulatorom veselo palio. Samo odjednom više neće ni kašljucnit.

Navodno remen ako pukne ne može napravit štetu.
To ne znam, ja sam ga promijenio na 70000km i bio je u dosta lošem stanju. Ne znam da li će napraviti štetu na autu ali ako ti pukne a ti si na drugom kraju grada u tri ujutro ili negdje gdje nema blizu majstora??? Svakako preporučam preventivno zamjenu - svi dijelovi i potrošni materijal za Una su vrlo jeftini. Ne znam koliko košta remen, ali novi prednji branik je mene koštao 149,00kn, a kompletno zadnje svjetlo 135,00kn (novo, iz trgovine, zapakirao) ni remen ne može biti više od toga.

Motor je suh kao barut,radi ravnomjerno i u biti držim se onog da je najbolje ništa ne dirati dok dobro radi
Da, naravno, samo redovito održavanje i može te dobro služit dugo vremena, na tom autu stvarno nema puno stvari koje se mogu pokvariti (moj nije imao ni upaljač!) a dijelovi su stvarno vrlo jeftini.



Offline donJebe

  • Trade Count: (0)
  • Mlađi forumaš
  • Postova: 119
  • Spol: Muški
  • Auto: Punto mk II b 1.2 8V
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Par pitanja vezanih za uno
« Reply #24 : 15 Srpanj 2010, 12:40:21 »
Nema ni moj utičnicu u koju ide upaljač što je zaista za svaku osudu,ali nije jedini te vrste.Štednja na krivom mjestu.Ne možeš koristiti punjač za mobitel,usisavač itd.Što se remena tiče nisam se niti raspitivao.Dijelovi su pretpostavljam jeftini,ali majstori baš i ne.Oni ne gledaju previše koji je auto u pitanju.Njih interesira samo satnica.A trenutno nemam nekog tko radi u fušu i htio bi se s tim zezati.

mikeg20

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Par pitanja vezanih za uno
« Reply #25 : 15 Srpanj 2010, 18:26:09 »
Zupčasti remen sa natezačem ti je oko 200 kuna tak da tu se ne isplati šparati, ak pukne neće se niš dogoditi al si u banani jer imaš nepokretan auto. Tako je jednostavno promijeniti zupčasti, čak da i fulaš, nemreš štetu napraviti, trebaš poklopiti oznake na radilici i bregastoj i to je to.
Ja sam to na svom Puntu mijenjao čiji je 1.2 motor u biti isti ko tvoj u Unu

Offline donJebe

  • Trade Count: (0)
  • Mlađi forumaš
  • Postova: 119
  • Spol: Muški
  • Auto: Punto mk II b 1.2 8V
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Par pitanja vezanih za uno
« Reply #26 : 15 Srpanj 2010, 19:43:32 »
Ne znam da li ću to sada raditi.danas sam se raspitivao o cijenama.Ovo što ti govoriš je samo remen i španer bez vodene pumpe i neke olastike koja ide kao zaštita remena i još neke điđe miđe.U Bertolu traže 500kn za vodenu pumpu dok je zamjenska 200.Ali što je interesantno rad im je 200kn,a  kod jednog lokalnog majstora 400.Ne znam da li ću to odmah radit...Danas je bilo tako vruće da sam ga odmah htio dat u oglasnik.Nisam dugo vozio auto bez klime pa sam se razmazio.A opet kada vidim kako je dobar tješim će da će vručine završiti za mjese-dva.Kada sam ga kupovao gledao sam nešto do 4000€,ali nisam našao ništa što mi se svidjelo pa sam brzinski uzeo unića.

Offline donJebe

  • Trade Count: (0)
  • Mlađi forumaš
  • Postova: 119
  • Spol: Muški
  • Auto: Punto mk II b 1.2 8V
  • Lokacija: Zagreb
Odg: Par pitanja vezanih za uno
« Reply #27 : 16 Srpanj 2010, 11:59:25 »
Ali ne dobiješ račun.Zadnji put kada su mi iz samilosti spustili cijenu djela rekli su da mi zbog toga ne mogu izdati raču,a kako imam namjeru auto prodati(nadam se da će izdržati do proljeća iduće godine) volio bih novom vlasniku prikazati račun,a ovako ću mu prikazati kiflu.
I javio mi se neki mlad dečec pa ne bi volio da cijena rada od 200 kn skoči na 500.Imam i problema s trubom.Trubi ona,ali toliko jadno da ju jedva i sam čujem.Ne znam da li je kod unića inače tako slaba pa je to jednostavno tako ili može bolje.I kad smo već na vezi mada znam da sam negdje čitao koje su žarulje za prednja svjetla.H4 ili neke druge.

mikeg20

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Par pitanja vezanih za uno
« Reply #28 : 16 Srpanj 2010, 20:26:10 »
Da, videne pumpe se kreću po toj cijeni.
Ima i Lageros sponzor Fiatista pa ga pitaj za cijene.

Negdje sam vidio za 80 kuna dvije tj. dvoglasnu trubu u setu, jako lako to promijeniš.
Da, H4 su žarulje

Sendi

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Par pitanja vezanih za uno
« Reply #29 : 17 Srpanj 2010, 18:08:11 »
Da, žarulje su H4 ali sa "šeširom" tj sa okruglim metalnim dijelom pa za H4 moraš dokupiti  i plastični umetak je ova obična ne ide. Negdje se mogu nabaviti i takve žarulje i imaju oznaku H5 ali trgovci autodijelova uglavnom to ne znaju. Inače možeš staviti običnu (kao za fiću) ali puno slabije svijetli.